توزیع روزانه گوشت وارداتی به ۸۰۰ تن رسید-راهبرد معاصر

توزیع روزانه گوشت وارداتی به ۸۰۰ تن رسید

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابر آمار روزانه ۸۰۰ تن گوشت گرم و منجمد با نرخ مصوب در راستای تنظیم بازار در سطح کشور عرضه می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 14
کد خبر: ۲۵۴۴۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، منصور پوریان، گفت: بنابر آمار روزانه ۸۰۰ تن گوشت گرم و منجمد تنظیم بازار در سطح کشور عرضه می‌شود که ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن آن مربوط به گوشت گرم و مابقی منجمد است.

 

به گفته او، با توجه به فراوانی عرضه گوشت‌های وارداتی، تقاضا برای خرید دام و گوشت داخل کاهش یافته است که در نهایت این امر موجب شده جمعیت دام زنده و عرضه گوشت قرمز ه سمت متعادل شدن پیش رود.

 

پوریان ادامه داد: قیمت کنونی هر کیلو دام زنده درجه یک سبک به طور میانگین  ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان و هر کیلو دام زنده گوساله ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه‌های گذشته روند کاهشی به خود گرفته است.

 

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه گرایش مردم به سمت گوشت‌های تنظیم بازاری بالاست، افزود: با عرضه بالای حجم گوشت وارداتی، بازار در حال کنترل است.

 

به گفته او، در کنار عرضه گوشت داخلی، تامین و واردات گوشت منجمد و گرم و تامین دام‌های پرواری تولید و عرضه منظم گوشت مرغ، موجب تنظیم بازار این محصول شده است.

 

پوریان جمعیت دام سبک کشور را ۷۱ میلیون راس اعلام کرد و گفت: بنابر آمار در هر فصل ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار راس گوساله و ۴.۵ تا ۵ میلیون راس گوسفند نیاز است که خوشبختانه اکنون این جمعیت را در اختیار داریم. گفتنی است  یک تا ۱.۵ میلیون راس دام سبک و ۵۰ هزار راس گوساله مازاد روی دست دامدار است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده